ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ Κ.Σ.ΕΔΕΚ Δρα Μ. ΣΙΖΟΠΟΥΛΟΥ ΕΚΤΑΚΤΟ ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Τετάρτη 13.07.2022
Τετάρτη 13.07.2022, από Γραφείο Τύπου
 
Λευκωσία 13 Ιουλίου 2022
Συναγωνίστριες/στες,
σήμερα ολοκληρώνουμε τη διαδικασία για τον καθορισμό της θέσης του Κόμματος για τις προσεχείς Προεδρικές εκλογές. Μια διαδικασία πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της πατρίδας-μας. Απόλυτα δημοκρατική, διαφανής, όπου δόθηκε η δυνατότητα στα μέλη να διαμορφώσουν, χωρίς επηρεασμό και παρεμβάσεις, την άποψή-τους, να εκλέξουν τους συνέδρους του σημερινού Συνεδρίου και να καθορίσουν με την ψήφο-τους την τελική θέση της ΕΔΕΚ. Μια διαδικασία που έτυχε ευνοϊκών σχολίων από τρίτους, ανεξάρτητους παρατηρητές.
Τα τελευταία χρόνια η πατρίδα και ο λαός-μας διέρχονται μια παρατεταμένη πολιτική, οικονομική και θεσμική κρίση.
Η ΕΔΕΚ ως ένα πατριωτικό και σοσιαλιστικό Κόμμα, σε όλη αυτή την περίοδο, με εποικοδομητικές παρεμβάσεις και προτάσεις, ανεξάρτητα από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις, προσπάθησε να συμβάλει είτε σε αποτροπή επιπτώσεων, είτε σε επίλυση των προβλημάτων.
Δυστυχώς οι επιλογές τόσο των Κυβερνήσεων όσο και των κομμάτων που τις στήριζαν οδήγησαν σε μια πρωτοφανή σε χρόνο και μέγεθος συρρίκνωση της μεσαίας τάξης και φτωχοποίηση του λαού σε σημείο όπου ένας στους τέσσερεις συμπατριώτες-μας να βρίσκεται κάτω ή κοντά στο όριο της φτώχειας.
Επιπρόσθετα αναφορικά με το Κυπριακό, σταδιακά το διολίσθησαν από ένα διεθνές πρόβλημα εισβολής, κατοχής και συνεχιζόμενης εθνοκάθαρσης, σε δικοινοτικό και σήμερα ενδεχομένως σε θέμα ΜΟΕ. Βοήθησαν την κατοχική δύναμη και το εξαρτώμενο από αυτή καθεστώς των κατεχόμενων περιοχών, να κεφαλαιοποιήσει πολιτικά κεκτημένα.
Το πολιτειακό σύστημα δυστυχώς καθιστά καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση και εφαρμογή πολιτικής, για την αντιμετώπιση όλων αυτών των ζητημάτων, την εκάστοτε εκτελεστική εξουσία. Το Κοινοβούλιο, παρά τις δυνατότητες που του προσφέρει το σύνταγμα, δεν τις αξιοποιεί γιατί υπερέχει στις επιλογές της πλειοψηφίας των Βουλευτών η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου και όχι των πολιτών.
Ως εκ τούτου η ΕΔΕΚ εάν πραγματικά επιθυμεί να συνεισφέρει στην πατρίδα και το λαό-μας, πρέπει ενεργήσει με τρόπο που να την καθιστά μέρος της εκτελεστικής εξουσίας, να συμμετέχει στη διαμόρφωση της κυβερνητικής πολιτικής και όχι να αγωνίζεται για τη διαφοροποίηση, ή να την εμβολιάσει.
Κυπριακό
Αναφορικά με το Κυπριακό από την ίδρυσή-της η ΕΔΕΚ αγωνίστηκε 
  • Να προασπίσει τη συνταγματική νομιμότητα
  • Να ματαιώσει τα προδοτικά σχέδια της χούντας των Αθηνών, και
  • Μετά την εισβολή και την κατοχή για την απελευθέρωση της πατρίδας-μας και την προώθηση λύσης δίκαιης, βιώσιμης και δημοκρατικής με διασφάλιση των ανθρωπίνων και πολιτικών δικαιωμάτων όλων των νόμιμων κατοίκων
  • Μετά δε την ένταξη στην Ε.Ε. και για την πλήρη εφαρμογή των τεσσάρων βασικών ελευθεριών και του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε ολόκληρη την επικράτεια χωρίς μόνιμες παρεκκλίσεις.
Δυστυχώς το 1989 άρχισε ένας κατήφορος διολισθήσεων, με την ψευδαίσθηση ότι αυτές θα κάμψουν την αδιαλλαξία του κατακτητή και θα οδηγήσουν σε λύση. Ως αποτέλεσμα αυτών των διολισθήσεων
  • Το Κυπριακό από διεθνές πρόβλημα εισβολής, κατοχής και εθνοκάθαρσης μετατράπηκε αρχικά σε δικοινοτικό και στη συνέχεια σε θέμα ΜΟΕ, με αποτέλεσμα η Τουρκία και το κατοχικό καθεστώς να κεφαλαιοποιήσουν σημαντικά πολιτικά οφέλη,
  • Έγινε αποδεκτή μια τουρκικής προέλευσης λύση, η ΔΔΟ με πολιτική ισότητα, ένα μοντέλο ρατσιστικό, αντιδημοκρατικό, μη βιώσιμο. Στην ουσία δεν είναι Ομοσπονδία, αλλά στην καλύτερη περίπτωση Συνομοσπονδία. Στην πραγματικότητα είναι Ένωση Κρατών, γι΄ αυτό και η Τουρκία σήμερα διεκδικεί και την κυριαρχική ισότητα. Μια λύση την οποία η Τουρκία είχε προτείνει από το 1964 και απορρίφτηκε και από τα Η.Ε.
  • Τα υπόλοιπα κόμματα διέγραψαν όλες τις αποφάσεις και τα ψηφίσματα του ΟΗΕ για να παραμείνουν προσκολλημένα μόνο στο ψήφισμα 649 του Σ.Α. που αναφέρεται στην ΔΔΟ με πολιτική ισότητα,
  • Το 2004 στη Νέα Υόρκη αποδέχτηκαν τα χρονοδιαγράμματα, την επιδιαιτησία και τα δύο χωριστά δημοψηφίσματα,
  • Αποδέχτηκαν στο πλαίσιο της λύσης τις εγγυημένες πλειοψηφίες πληθυσμού και περιουσίας και τον διαχωρισμό των νόμιμων κατοίκων σε 4 διαφορετικές κατηγορίες με διαφορετικά πολιτικά και ανθρώπινα δικαιώματα, κατά παράβαση της Διεθνούς και της Ευρωπαϊκής Συνθήκης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ και του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου,
  • Αποδέχτηκαν την εκ περιτροπής προεδρία, το βέτο σε όλες τις αποφάσεις των Διοικητικών Οργάνων του κράτους, τις χωριστές πλειοψηφίες στην ψήφιση των νομοσχεδίων στη Γερουσία,
  • Υιοθέτησαν τα έξι σημεία του πλαισίου του κου Γκουτέρες, τα οποία στην ουσία, έμμεσα πλην σαφώς,  αναφέρονται σε παραμονή εγγυήσεων και τουρκικών στρατευμάτων μετά τη λύση και παραχώρηση προτεραιότητας στην ιδιοκτησία στις κατεχόμενες Ε/Κ περιουσίες στους έποικους.
Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν στην περαιτέρω αναβάθμιση των προκλητικών διεκδικήσεων της Τουρκίας, στο πλαίσιο της επεκτατικής-της πολιτικής στην Αν. Μεσόγειο. Διεκδικεί συμμετοχή στην εκμετάλλευση του Φ.Α. και προχωρεί στο άνοιγμα και τον εποικισμό της Αμμοχώστου.
Μπροστά σε αυτή την προκλητική συμπεριφορά, λόγω και της ηττοπαθούς πολιτικής που ακολουθά η επίσημη Κύπρος, αλλά και αποφυγής διεκδίκησης των αυτονόητων προϋποθέσεων για την επίλυση του Κυπριακού, οι κατά τα άλλα δίκαιοι και αντικειμενικοί εταίροι-μας, στη βάση των δικών-τους εθνικών συμφερόντων στηρίζουν την Τουρκία σε βάρος της Κύπρου.
Οικονομική – Κοινωνική πολιτική
Η πενταετία 1988 – 1993, δεν ήταν απλά η αρχή διολίσθησης του Κυπριακού με την υιοθέτηση από το Ε.Σ. της ΔΔΟ, με μοναδική διαφωνία της ΕΔΕΚ και του Β. Λυσσαρίδη, όπου στη συνέχεια περιλήφθηκε στην έκθεση του Γ.Γ. του ΟΗΕ τον Ιούλιο του 1989 για να γίνει πρόνοια του ψηφίσματος 749 του Σ.Α. τον Μάρτιο του 1990. Ήταν και η πενταετία αλλαγής της βάσης της Κυπριακής οικονομίας.
Εγκαταλείφτηκε ο πρωτογενής και ο δευτερογενής τομέας της οικονομίας για να ενισχυθεί σε βάρος-τους ο εμπορικός (οι εισαγωγείς), ο τραπεζικός (εκτόξευση των δανειστικών επιτοκίων) και οι Υπηρεσίες.
Δεν είμαστε αντίθετοι με την ανάπτυξη των Υπηρεσιών, του τουριστικού και του κατασκευαστικού τομέα. Όμως όπως έχει αποδειχθεί, και από τις πρόσφατες κρίσεις, η οικονομία μιας ημικατεχόμενης χώρας δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά σε τομείς ιδιαίτερα ευαίσθητους, που εξαρτώνται από εξωτερικούς και μη ελεγχόμενους παράγοντες. Παρά το γεγονός ότι διαχρονικά θέτουμε το θέμα στήριξης του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα της οικονομίας, για να αποκτήσει η πατρίδα-μας σχετική επάρκεια καταναλωτικών αγαθών, δεν υπάρχει καμιά ανταπόκριση.
Όλα τα παραπάνω, λόγω απροθυμίας της εκτελεστικής εξουσίας, οδήγησαν σε μια σειρά γεγονότων, τα οποία σταδιακά φτωχοποίησαν μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού και συγκέντρωσαν υπερκέρδη στους ολίγους. Συγκεκριμένα
  • Το 1999 -2002 ήταν το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου
  • Τα αλλεπάλληλα σκάνδαλα στο Συνεργατισμό
  • Τα σκάνδαλα της Focus, της Λαϊκής Τράπεζας και του Βγενόπουλου
  • Η οικονομική κρίση του 2012 -13
  • Η απορρόφηση των αξιογράφων
  • Το Μνημόνιο
  • Το κούρεμα των καταθέσεων
  • Οι εκποιήσεις
Για όλα τα παραπάνω ποιοι τιμωρήθηκαν; Κανένας. Ο λαός πλήρωσε και το κόστος και τις συνέπειες.
Όλα αυτά αποτελούν βασικό κριτήριο για να αξιολογηθεί η στάση των Κοινοβουλευτικών κομμάτων, κυρίως αυτών που σήμερα αυτοαποκαλούνται ως κόμματα αντιπολίτευσης. Είναι πράγματι αντιπολίτευση ή είναι αντιπολίτευση φραστικά στο προσκήνιο και συμπολίτευση επί της ουσίας στο παρασκήνιο;
Εάν κάνουμε μια ανάδρομή τα τελευταία 20 χρόνια τις περιόδους όπου κυβερνούσε ο ΔΗ.ΣΥ. , θα διαπιστώσουμε ότι:
  • Στο ΧΑΚ είχαν συστήσει επενδυτικές εταιρίες μέσα από τις οποίες εισέπραξαν εκατοντάδες χιλιάδες λίρες από τους ανυποψίαστους πολίτες. Ποτέ δεν ζήτησαν πλήρη διερεύνηση, απόδοση ευθυνών και τιμωρία των ενόχων, ούτε και επέστρεψαν τα χρήματα.
  • Στο σκάνδαλο της Focus υπήρχε εμπλοκή και αποσιώπηση
  • Στις αυθαιρεσίες των τραπεζιτών παραχωρήθηκε  προστασία. Αποκορύφωμα η στάση-τους έναντι του κου Βγενόπουλου
  • Στην απορρόφηση των Αξιόγραφων δεν υπήρξε καμιά διαμαρτυρία.
  • Ψήφισαν το Μνημόνιο και την  πρόταση για το κούρεμα των καταθέσεων
  • Ψήφισαν το νομοσχέδιο για τις εκποιήσεις
  • Συναίνεσαν στην κρατικοποίηση του Συνεργατισμού.
  • Ψήφισαν να αναβληθεί η ψήφιση της πρότασης για τη σύσταση του Ειδικού Δικαστηρίου για τις εκποιήσεις
  • Συνέπλευσαν με την Κυβέρνηση για να μη δοθούν τα ονόματα των αξιωματούχων του κατοχικού καθεστώτος που είναι κάτοχοι κυπριακού διαβατηρίου, καθώς και για να μη γίνει έρευνα για την παραχώρηση διαβατηρίου στον κο Τατάρ.
Το 2021 όταν η ΕΔΕΚ ψήφισε τον προϋπολογισμό κεφαλαιοποιώντας σημαντικά οφέλη στις ομάδες του πληθυσμού, κατηγορήθηκε ότι στηρίζει μια διεφθαρμένη κυβέρνηση και ότι είναι δεκανίκι του ΔΗ.ΣΥ. Πριν από 2021 και το 2022 όταν ψηφίστηκαν οι προϋπολογισμοί, χωρίς την ψήφο της ΕΔΕΚ, γιατί δεν υπήρξε η ίδια αντίδραση; Αυτό και μόνο μαρτυρεί την εμμονή και την αντιπάθεια που τρέφουν κάποιοι σε βάρος του Κόμματός-μας.
Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε απαιτείται πραγματική αλλαγή, αλλαγή νοοτροπίας, αναβάθμιση των θεσμών και η διακυβέρνηση να έχει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Όπως απόδειξε το πρόσφατο παρελθόν η εναλλαγή προσώπων στην εξουσία δεν οδηγεί σε ουσιαστική αλλαγή, αλλά σε ανακύκλωση και επανάληψη.
Η ΕΔΕΚ διαχρονικά  ακολουθεί πολιτική που είναι άκρως ανθρωποκεντρική,  ως προς την κοινωνικοοικονομική-της πολιτική και απόλυτα δικαιωμένη  αναφορικά με το Κυπριακό.
Η δικαίωση όμως δεν είναι αρκετή για να γίνει η αλλαγή.
Η ΕΔΕΚ μπορεί και πρέπει να διαμορφώσει και όχι να εμβολιάσει το κυβερνητικό πρόγραμμα
Η ΕΔΕΚ πρέπει με σύνεση και αξιοπιστία να διαμορφώσει τις συνθήκες, ώστε να συμμετέχει  στην επόμενη Κυβέρνηση, για να μπορέσει να υλοποιήσει τις θέσεις-της.
Είναι λογικό ότι στο πλαίσιο μιας συνεργασίας δεν είναι δυνατόν να επιβάλεις το σύνολο των θέσεών-σου, αλλά ούτε και να αποδεχθείς το σύνολο των θέσεων των συνεργατών-σου. Να μην αυτοαναιρείσαι, αλλά και να μην τους αναιρείς. Πρέπει να καταγραφούν οι συγκλίσεις και οι αποκλίσεις σε κάθε κεφάλαιο κυβερνητικής πολιτικής, να γίνει ορθολογική αξιολόγηση και να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Η συμμετοχή στην Κυβέρνηση δεν είναι αυτοσκοπός, είναι υποχρέωση προς την πατρίδα και το λαό-μας. Αποδείξαμε ότι οι θέσεις-μας είναι ρεαλιστικές, αξιόπιστες και εάν κάποιες από αυτές υιοθετούντο, από τους εκάστοτε κυβερνώντες, η κατάσταση για την πατρίδα-μας θα ήταν πολύ καλύτερη τόσο πολιτικά, όσο οικονομικά και κοινωνικά.
Για χάρη της ιστορίας να αναφέρω ότι τα τελευταία 20 χρόνια, οι προτάσεις-μας για θέματα κοινωνικο-οικονομικής πολιτικής δικαιώθηκαν πλήρως. Ενδεικτικά αναφέρω:
  • Είμαστε το μόνο κόμμα που προειδοποιήσαμε το λαό για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τον τρόπο λειτουργίας του ΧΑΚ και δεν συστήσαμε επενδυτική εταιρία όπως έπραξαν οι υπόλοιποι.
  • Την περίοδο 2001-2004 η Κύπρος απότυχε να υλοποιήσει τρία προγράμματα σύγκλισης με τους δείκτες του Μάστριχτ και κινδύνευε να τεθεί σε πρόγραμμα δημοσιονομικής επιτήρησης από την Ε.Ε. Η πρότασή-μας για φορολογική αμνηστία έσωσε την οικονομία-μας και οδήγησε την πατρίδα-μας στην ένταξη στην ευρωζώνη και την υιοθέτηση του ευρώ την 1.1.2008.
  • Τον Νοέμβριο του 2008 από του βήματος της Βουλής, προειδοποιήσαμε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την κυπριακή οικονομία από την ανεξέλεγκτη λειτουργία του τραπεζικού τομέα και ζητήσαμε την ενίσχυση του εποπτικού ελέγχου.
  • Το 2013 είμαστε το μόνο κόμμα που εισηγηθήκαμε αντί για κούρεμα το κράτος να προχωρήσει σε δανεισμό από τους καταθέτες έναντι 10ετούς κρατικού ομολόγου με χαμηλό επιτόκιο.
  • Η ΕΔΕΚ τον Σεπτ. του 2014 δεν ψήφισε τις εκποιήσεις και προσπάθησε να ενισχύσει το πλαίσιο αφερεγγυότητας προς όφελος των πολιτών.
  • Αναφορικά με την κρατικοποίηση του Συνεργατισμού προτείναμε να δοθεί το 1.5 δις και να αγορασθούν 3.5 δις ΜΕΔ και να προστατευθούν οι δανειολήπτες από σκόπιμες εκποιήσεις. Από τα έσοδα να καταρτιστεί ειδικό στεγαστικό πρόγραμμα για παραχώρηση κατοικίας σε νεαρά ζευγάρια σε τιμή κόστους.
  • Προτείναμε τη σύσταση του Ειδικού Τμήματος στα Επαρχιακά Δικαστήρια για να προσφεύγουν οι δανειολήπτες όταν διαφωνούν με τις υπερχρεώσεις των τραπεζών ή τις αθέμιτες  διαδικασίες εκποίησης
  • Το 2021 για να ψηφίσουμε τον κρατικό προϋπολογισμό εξασφαλίσαμε 13 μέτρα υπέρ των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού
Επιπρόσθετα στο πλαίσιο της κοινωνικής-μας πολιτικής τα τελευταία επτά χρόνια κατορθώσαμε να υιοθετηθούν και τα παρακάτω μέτρα
  • Παραχώρηση σύνταξης χηρείας στους άνδρες από την 1.1.2018
  • Παραχώρηση σύνταξη στα 50 στους θαλασσαιμικούς
  • Επέκταση κατά δύο βδομάδες της άδειας μητρότητας
  • Καθορισμός κατώτατης σύνταξης
  • Υιοθέτηση του θεσμού της άδειας πατρότητας
  • Έναρξη του διαλόγου για συνταξιοδότηση στα 63 σε εργαζόμενους σε επικίνδυνα και ανθυγιεινά επαγγέλματα χωρίς την αποκοπή του 12%
  • Επιδότηση της βρεφονηπιακής φροντίδας σε εργαζόμενες μητέρες
  • Την παραχώρηση επιδόματος διακίνησης σε εργαζόμενους που κατοικούν στην ύπαιθρο.
Με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν υπάρχει επιλογή που να μην έχει μειονεκτήματα. Γι΄ αυτό πρέπει να καταγραφούν οι επιλογές, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμιάς και στη βάση ψυχρής και ορθολογικής αξιολόγησης να ληφθεί η τελική απόφαση.
Με την ολοκλήρωση του προεκλογικού σκηνικού στη βάση των σημερινών δεδομένων, των υποψηφιοτήτων, των συνεργασιών που έχουν ανακοινωθεί, η επιλογή-μας είναι η στήριξη της υποψηφιότητας του Νίκου Χριστοδουλίδη.
Ως εκ τούτου στη βάση των πιο πάνω, αλλά και της εκλεξιμότητας, το Π.Γ. αποφάσισε ομόφωνα να εισηγηθεί στο Συνέδριο τη στήριξη του Νίκου Χριστοδουλίδη.
Μπορεί η απόφαση αυτή να πετύχει, μπορεί και να αποτύχει. Όμως η συνείδησή-μας πρέπει να είναι καθαρή, η αποτυχία-μας δεν θα είναι  αποτέλεσμα καιροσκοπισμού, αλλά πιθανόν παραγόντων που δεν ελέγχονται, οι οποίοι μπορεί να καθορίσουν και το τελικό αποτέλεσμα.
Είναι λογικό ότι υπάρχουν μέλη και φίλοι οι οποίοι μπορεί να έχουν διαφορετική άποψη και διαφορετική επιλογή. Είναι δημοκρατικό-τους δικαίωμα. Όμως εάν πραγματικά αγαπούμε την ΕΔΕΚ, την πατρίδα και το λαό-μας στο πλαίσιο της δημοκρατίας, πρέπει διαφωνούντες και μη να στηρίξουμε αποφασιστικά την απόφαση, να δώσουμε τον καλύτερό-μας εαυτό για να πετύχουμε το στόχο που δεν είναι άλλος από
  • Τη συμμετοχή στην επόμενη Κυβέρνηση
  • Τη διαμόρφωση της κυβερνητικής πολιτικής
  • Την προάσπιση της πατρίδας-μας από τους κινδύνους που ελλοχεύουν, και
  • Την στήριξη των συμπατριωτών-μας που υφίστανται τις αβάστακτες συνέπειες της οικονομικής κρίσης.
ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
 
ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΠΑΓΚΥΠΡΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
13 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022
Το Π.Γ. στη βάση των υποδείξεων της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης της 20ης π. Μαρτίου, προχώρησε:
  • Σε επαφές με κόμματα εκτός του κυβερνητικού σχήματος και υποψηφίους προέδρους, για να εξετάσει τις προοπτικές συνεργασίας στις προσεχείς Προεδρικές εκλογές, στη βάση προγραμματικών και θεσμικών συγκλίσεων, καθώς και
  • Σε Επαρχιακές Συνδιασκέψεις για να εκφράσουν τις απόψεις, προτάσεις και εκτιμήσεις τα μέλη του Κόμματος.
Το Π.Γ. στη βάση προσεκτικής και σε βάθος αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των πιο πάνω δράσεων, εισηγείται ομόφωνα στο Έκτακτο Παγκύπριο Συνέδριο να υιοθετήσει την πρότασή του αναφορικά με τις προσεχείς προεδρικές εκλογές.
Συγκεκριμένα η πρόταση αφορά
  • Την υιοθέτηση της υποψηφιότητας του κου Νίκου Χριστοδουλίδη.
  • Εξουσιοδοτεί την ηγεσία να προχωρήσει άμεσα σε ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων με τον κο Χριστοδουλίδη, ώστε να ολοκληρωθούν στη βάση της αμοιβαιότητας, του αλληλοσεβασμού και της εποικοδομητικής συνέργειας, οι συγκλίσεις σε πολιτικές θέσεις και η κατοχύρωση της θεσμικής πτυχής της συνεργασίας.
  • Οι παραπάνω προϋποθέσεις αποτελούν βασικούς πυλώνες για τη διαμόρφωση αξιόπιστης και αμοιβαία αποδεκτής συνεργασίας, η οποία να αποβεί προς όφελος του λαού και της πατρίδας μας.
Γραφείο Τύπου
Λευκωσία, 13 Ιουλίου 2022
 
 
 






Ανακοινώσεις